Hiánypótló kétszázezredik konyhablog

Süthetjük

Süthetjük

MINDENNAPI - 05. 11.

Egy neccharisnyás, egy fonott

2017. május 11. - Lousha

A már szokásossá vált rozsos szendvicskenyerekből tegnap kettő sült, szépen párban, egymás mellett, külön sütőzacskóban. Csak mert ugye lassítani kéne, és egy ideig nem sütni. 

i2fokep.jpg

Ezúttal főleg azt szerettem volna „vizsgálni”, hogy a formázás hogyan hat a bélzetre és a végső méretre.

szeletek.jpg

Pontosan ugyanaz a recept (180 g friss kovász fele-fele rétes- és teljes kiőrlésű lisztből, 110 g teljes kiőrlésű rozsliszt, 110 g rétesliszt, 220 g fehér kenyérliszt, 70 g margarin, 20 g méz, 13 g só, 250 g tej és 65 g víz, lekenéshez melaszos tejföl) mindkettő grammra, gyúrásra, hajtásra, mindenre. (Dagasztás után négyszer hajtogattam őket félóránként, majd a hűtőben éjszakáztak és reggel formáztam őket, majd még két és fél órát keltek.) Viszont az egyiket három szállal összefontam, a másikat vekninek feltekertem, és a tészta egy levágott, kinyújtott darabjából „neccharisnyát” vágtam, majd ezzel befedtem a kenyeret.

paroskep.jpg

A gyanúm beigazolódott: bár elsőre úgy tűnt, a fonott sokkal nagyobbra nő, a sütőben végül kiegyenlítődött a verseny, és eléggé egyformák lettek. Viszont a fonott bélzete sokkal „kalácsosabb”, foszlósabb. (A fenti páros képen balra.)

Külsőre nem sok panaszom lehet egyikre sem, a fonott talán kicsit rusztikusabb lett, de baj egyikkel sincs.

mugshot_7.jpg

Most már csak azt kéne kitalálnom, hogy hogy is lehet a megkelt kenyeret a sütőzacsiba tuszkolni úgy, hogy közben ne akarjon folyton beleragadni a teteje a kenéshez használt tejfölbe...

A bejegyzés trackback címe:

https://suthetjuk.blog.hu/api/trackback/id/tr2312497993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása