Hiánypótló kétszázezredik konyhablog

Süthetjük

Süthetjük

A VÁLTOZATOSSÁG GYÖNYÖRKÖDTET

A tudás anyja ellenben az ismétlés

2017. április 27. - Lousha

 Továbbra is fennáll a toastkenyér-mániám, szóval megint ugyanez készült.

kenyer1.jpg

Aki még nem unja, annak elmesélem, hogy ezúttal a korábbi gyönyörű bélzeten felbuzdulva ismét teljes kiőrlésű rozzsal próbálkoztam. Az első kenyérbe a korábbi adag, 110 g került, a másodikba nagy bátran dupla, 220 g (és elmaradt a rétesliszt). Most a fonogatást is kihagytam, inkább a sima feltekeréssel próbákoztam. Nagyjából úgy formáztam őket, mint egy normál veknit, annyi különbséggel, hogy simán kézzel kihúzogatás helyett sodrófával elnyújtottam a tésztát tekerés előtt, hogy csak apró bubik maradjanak benne, megmaradjon a „kalácsos” bélzet.

mugshot1.jpg

 Ez elég jól működött is, az első kenyér csaknem hibátlan lett. A „csaknemet” egy kis középtáji repedés és némi „rongyosság” képviseli oldalt, valamint egy egészen kis sűrű, már-már szalonnás csík a kenyér alján. 

Alighanem mindkettőt az okozta, hogy még kelnie kellett volna egy keveset sütés előtt. Ennyi miatt viszont nem ugrunk a kútba, így is remekül el fog fogyni a kis puhány.

bel1.jpg

 A második kenyérnél ugyanezek a gondok kissé még felerősödtek, különösen a sületlen csík. Itt a dolog teljesen az én számlámra írható, tettem némi vizet a jénaiba a kenyérforma alá, hogy jó sok gőz majd hátha megállítja a repedést - nem állította meg, ellenben hátráltatta az átsülést, és igen megbarnította a kenyér tetején a melaszos kencét. 

mugshot2.jpg

 Legközelebb ezt a lépést kihagyjuk, a „hibás” kenyeret behunyt szemmel elfalatozzuk.

bel2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://suthetjuk.blog.hu/api/trackback/id/tr4212458917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása