Hiánypótló kétszázezredik konyhablog

Süthetjük

Süthetjük

MENÜSOR HÉTKÖZNAPRA

Egyszerű, de finom falatok

2017. január 18. - Lousha

Gondoltam, mutatok ismét valamit, ami kivételesen nem kenyér, és nem kovászos. (Na jó, egy kicsit azért az.)
Egy egyszerűen és viszonylag gyorsan elkészíthető menüsort, amivel némileg szokatlan, érdekes fogásokat tehetünk a család elé akkor is, ha nincs időnk túl sokat vacakolni a konyhában bonyolult ételekkel.

A nyitány, a kenyérleves egy igazi téli fogás, ami néhány falattal nagyszerűen átmelegít. Fűszeres, sűrű, egy kis sajttal megszórva pedig akár uzsonnának is megteszi. 

2017-01-11_18_13_05.jpg

A folytatásban egy hirtelen ötletre épült főétel következik. Vettem egy szép darab karajt különösebb terv nélkül, mert épp olcsó volt és jóképű volt, valamint néhány cékla hervadozott a spájzban, amiket egy olyan ételhez vettem korábban, amibe aztán mégsem kerültek bele. Hogy ne menjenek kárba, gondoltam, felhasználom őket egy gombás szelethez hasonló módon. Így született a céklás szelet, ami igazán kellemesre sikerült, szóval alighanem máskor is készül majd. Már csak azért is, mert igazán szemet gyönyörködtető lett, bár annyira élénk volt a színe, hogy a telefonom teljesen belevakult, nem is tudtam róla olyan képet készíteni - pedig igazán megpróbáltam... -, ami igazán hitelesen megőrizte volna a valóságot. 

2017-01-10_18_03_20.jpg

Zárásként, desszertként pedig egy örök klasszikus készült, kissé megvariálva: túrógombóc zabbal. Semmivel sem lett kevésbé finom, mint a klasszikus, így ezt is megtartjuk. 
Sokaknak persze furcsa lehet a pucérsága, sehol a pirított morzsából készült bunda, de mint tudjuk, ahány ház, annyi szokás. Én morzsa nélkül "tanultam meg" a túrógombócot, így számomra az a természetes, hogy nincs beforgatva, így szeretem. Persze semmilyen törvény nem tiltja, hogy akinek hiányzik róla a borzasság, az meghempergesse egy kis zsemlemorzsában. Akár így, akár úgy, egy próbát megér.

2017-01-11_18_42_22.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://suthetjuk.blog.hu/api/trackback/id/tr2412135165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása